هلیاهلیا، تا این لحظه: 6 سال و 9 ماه و 30 روز سن داره

هلیا وروجک ناز منو باباش

آخر 9 ماهگی

1396/3/24 15:11
نویسنده : مامان سونیا
110 بازدید
اشتراک گذاری

از این هفته به بعد باید منتظر به دنیا اومدنت باشمنفس من

  

خدا کنه زود بدنيا بیای من تحمل ندارم تا40 هفته صبر کنم  زیبا ساز      

         

http://uupload.i4_l.jpg

 

کودک شما چگونه تغییر می کند؟

 وزن کودک شما هر روز زیاد می شود، تقریبا روزی 30 گرم. وزن او حدود 2700 گرم است و حدود 48.2 سانتی متر طول دارد. موهای کرک مانند او و همین طور ورنیکس (ماده نسبتا چربی که بدن او را پوشانده بود و از پوست او در برابر مایع آمنیوتیک محافظت می کرد) در حال ناپدید شدن هستند. کودک شما همه این مواد را به همراه دیگر ترشحاتی که به درون مایع آمنیوتیک می ریزند، می بلعد و این مواد تا زمان تولد در شکم او باقی خواهند ماند. این مخلوط سیاهرنگ که مکونیوم نامیده می شود، اولین مدفوع کودک شما را تشکیل خواهد داد.

در انتهای این هفته کودک شما کامل شده است. به کودکانی که در بین هفته های سی و هفتم و چهل و دوم به دنیا بیایند کامل می گویند، به آنها که قبل از 37 هفته بدنیا می آیند نارس و بعد از 42 هفته دیررس می گویند. سر اکثر کودکان در این مرحله به طرف پایین قرار گرفته است که برای یک زایمان راحت مناسبتر است. در صورتی که وضعیت کودک شما به این شکل نباشد پزشک یا ماما از شما خواهد خواست که در هفته آینده برای تغییر وضعیت قرار گرفتن کودک در رحم برنامه ریزی کنید، برخی تمرینات ورزشی به این چرخش کمک خواهند کرد. بندرت پیش می آید که پزشک یا ماما سعی کنند که با انجام حرکات آرام و نرم از روی شکم وضعیت قرار گرفتن کودک در رحم را تغییر داده و سر او را به طرف پایین برگردانند.

 

         توصیه های مذهبی

 دعاهایی که مخصوص ایام هفته است و نیز خواندن دعاهای کمیل و ندبه در شب و روز جمعه و دعای توسل و فرج در ایام هفته اهتمام ورزید.  خوردن سیب در ماه هشتم بارداری برای زیبایی کودک توصیه شده است. بر سیب سرخ به دفعات سوره "یوسف" را بخوانید و آن را بخورید. امام صادق فرموده اند :"اگر زن باردار سیب بخورد فرزندش زیبا می شود و اگر کدو بخورد حافظه زن و کودک  زیاد می شود و خوردن رطب و خرما بدن کودک را قوی میسازد."


پسندها (1)

نظرات (0)